Kreativitet en vanlig onsdag

I dag kom jag gående över skolgården när någon ropade ivrigt på mig!
Kom och titta här!
Jag tittade så klart och frågade nyfikna frågor till eleverna! Jag fick veta att de hade byggt ett ”kungarike”/en ”stad” och det var många av eleverna i klass 2-3 som glatt skapade, lekte och utvecklade staden vidare.
Underbart att se denna kreativitet!
-Tänk om vi kunde ha några ”gubbar” här också Cecilia?
-Fundera vilka slags ”gubbar” som ni skulle vilja ha… blev mitt svar.
Nu blir det spännande att se om de idérika eleverna kommer att driva denna önskan vidare:-)

IMG_0067.JPG

Det här inlägget postades i Rektorsögat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kreativitet en vanlig onsdag

  1. Vickan, Elsas mamma skriver:

    Helt underbart när barnen går in i sin kreativa bubbla 🙂 Det som också är oerhört uppskattat är att du som rektor finns med i verksamheten och att du ser barnen. Elsas sa så här när vi pratade om ”Kungariket”, ”Våran rektor är så snäll och hon är rolig för att hon är med oss. Det var aldrig våran gamla rektor”. Vid ett annat tillfälle har hon sagt ”Mamma, Cecilia kan våra namn”.

    Ha en bra dag!
    //Vickan, Elsas mamma

    Gilla

  2. Cecilia skriver:

    Tack:-)
    En av mina viktigaste (och roligaste) uppgifter är att vara nära verksamheten och lära känna personalen och alla elever på skolan!

    Gilla

Kommentera

