Reflektion

Hej!
I dag har jag hälsat på i klass 4-5. Fredagsmorgon och dags för reflektion av arbetsveckan. Eleverna funderar utifrån två stjärnor och en önskan till sig själva. Vad har jag lärt mig och hur har jag jobbat med mina mål denna vecka? Vad behöver jag tänka på till nästa vecka?
Tillsammans gjorde klassen också en tankekarta över vad de hade gjort i alla ämnen under veckan, det var väldigt mycket lärande som hade pågått!!

Den här stunden är så viktigt. Här krävs det ett ständigt resonemang med eleverna om varför de reflekterar och för vems skull. Det krävs mycket träning för att mer och mer kunna se och använda sig av sina utvärderingar för att utvecklas ytterligare!
Spännande också att se hur eleverna skrev i pages på sin iPad och sparade i showbie, lätt att även ta del av för föräldrar. Viktigt att föra samtal kring detta hemma också.

Heja Er alla i 4-5:an!
Tack för besöket!

Cecilia

IMG_0259-0.JPG

IMG_0257-0.JPG

IMG_0262-0.JPG

IMG_0260-0.JPG

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

