Nära nu…

Hej!
I dag åt jag lunch med några elever och en pojke berättade:
”Cecilia, vet du att jag längtar så mycket till den nya skolan. Jag gör det hela tiden, jag drömmer om det på nätterna!”

Jag har funderat på hans berättelse. Det är en stor ”grej” vi står inför!
Förutom den arbetsinsats som vi alla elever och personal är mitt i med all packning så förmedlar han något mer… Det är pirrigt och det är lite läskigt samtidigt som längtan är så stor. Jag tror att det är ungefär så vi känner allihopa!
I morgon får alla elever besöka skolan för att få se hur det ser ut även inomhus. Det stillar nyfikenheten och ger ett lugn inför jullovet.
Jag åker fram och tillbaka till skolan hela tiden just nu. Det sista arbetet håller på att slutföras, IT installerar vår utrustning, möbler levereras och monteras och för varje besök jag gör känner jag att ”här kommer vi att trivas”! Det är väldigt fint och vi alla har ett stort ansvar att ta hand om vår nya skola!

Fråga gärna era barn om besöket på skolan:-)

Vi ses på fredagkväll för julavslutningen i paviljongerna!

Cecilia

Det här inlägget postades i Rektorsögat, Vår vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nära nu…

  1. Vickan, Elsas mamma skriver:

    Det är verkligen en stor ”grej” som ni (och vi också) får vara med om. Frågan är om inte det här är en en-gång-i-livet-händelse 🙂 Men barnen hade aldrig känt så här om inte du som rektor tillsammans med pedagogerna gjort barnen delaktiga så ett stort tack till er!

    Gilla

  2. Tack!!!
    Håller med dig om att för de flesta av oss händer detta en gång i livet!
    Tillsammans får vi nu göra allt för att behålla ”nykänslan” länge!

    /Cecilia

    Gilla

Kommentera

