Hälsningar från kocken!

Hej!
I mars månads info så skrev jag om socker och lämnade en länk att titta och fundera kring. Jag fick en jättebra kommentar här på bloggen kring detta och blir så glad när ni föräldrar engagerar er och kommer med kloka inlägg. Nu har jag pratat med vår kock om detta för att få veta hur han som lagar vår mat gör!
Här kan ni läsa hans svar och även se en bild så ni vet vem vår populära kock är:-)

bild

Jag tillsätter aldrig socker i maten jag lagar.
Jag kokar ner såser och dylikt för att få fram en fyllighet.
Finns ju socker i palsternacka m.m men som sagt den mat jag lagar innehåller inget socker, förutom naturligt förekommande sockerarter.

Med vänlig hälsning Henrik Hansson Kökschef Steningehöjdens skola

Nu tar vi påsklov från skolan under nästa vecka, fritids är öppet för dem som anmält omsorg!
Vi önskar er alla en GLAD PÅSK! Skolan startar igen tisdag 29 mars enligt vanligt schema.

bild2

Det här inlägget postades i Information, Vår vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hälsningar från kocken!

  1. Vickan, Elsas mamma skriver:

    Åh, vad bra 🙂 Det känns verkligen bra att vi har en egen kock på skolan. Det skulle vara roligt om Kökschefen (eller någon annan från köket) gästbloggar ibland.

    Gilla

Kommentera

